Torsdag och lugn dag.

Inte så mycke uppdatering idag jag har haft ganska ont och vart helt slut känns som om livmodern har gjort ett gympa pass på 100timmar eller något men fick även över 40-50 smärtsamma samandragningar igår så det är väl inte konstigt... Idag har jag bara latat mig legat på balkongen hela dagen och tagit det lugnt var en snabbis ner till affären och handlade jordgubbar men det var mest för att få komma ut mer i solen då vi bara har skugga på balkongen :p
 
Igår hade jag som sagt sjukt ont under dagen och på kvällen blev det mycket värre och jag fick ont bak ut i ryggen och ner i baksidan av benen ringde in till förlossningen som rådde mig att ta en varm dusch och 2 alvedon och de hjälpte faktiskt så pass att jag kunde somna och idag har det vart mycket bättre skönt nog så blir att försöka ta det så lugnt som möjlig under helgen och hoppas på att det försvinner.
 
Just nu är min älskade Marcus nere på posten och hämtar ut min nya mobil som äntligen kommit och efter det skulle han förbi chinaresturangen och köpa lite mat har en sån underbar man som hjälper till och tar hand om mig när jag har ont.
 
Även torsdag idag och ny vecka går in i vecka 30 idag och det känns väldigt bra.
 

Barnet

Barnet växer och växer. Nu börjar proportionerna likna ett nyfött barn. Hjärnan växer och veckar ihop sig mer och mer. Nu är det trångt därinne, men barnet kan fortfarande slå kullerbyttor och röra sig ganska fritt. Många mammor säger att om barnet rörde sig mycket i magen är det aktivt även utanför.

Vikt 1 600 gram

 

Mamma

Nu har tre fjärdedelar gått av din graviditet, bara tio veckor kvar. Det kan vara bra att fundera lite över hur det kommer att bli när barnet kommit ut. Passa på att göra sånt som du gissar att du inte hinner sedan. Gå på bio, fika med en kompis, gå till tandläkaren eller frisören. Barnets tyngd kan göra det svårt att hålla balansen. Försök tänka på hållningen så att du inte får belastningsskador. Försök att äta allsidig och nyttig mat, det påverkar mer än du tror och du kan må mycket bättre.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0