2 hela månader

Tiden går allt för fort idag är isabella 2 månader gammal klockan 20,47 imorgon kväll är det 9 veckor sen som jag låg på operationsbordet både förväntasfull och livrädd självklart ville jag se min dotter och var glad att hon äntligen kom, samtidigt som jag var livrädd att föda i v 30+1. Jag hade ingen aning om vad som skulle hända hur hon skulle må vi hade blivit lovade att få åka ner till neonetalen för att få se lite hur det såg ut och vad man hjälpte barnen med, men det var inget som vi hann och göra som hon kom så fort efter dom tagit ut droppet. Tankarna flödade medans dom bar ut henne ur rummet jag hann inte ens se henne visste inte hur hon mådde eller hur hon hade det. Som tur var lyckades jag tjata till mig av en sköterska att dom skulle köra ner mig till henne innan dom körde upp mig till uppvaket.
 
Självklart funderar man på hur allt kommer att bli hur hon kommer att må senare i livet om hon kommer få några men av att komma så tidigt. Nu tror jag inte att det kommer bli några efterföljningar av det som hon har mått så bra hela tiden och slapp hjärnblödningar och syrebrist men självklart finns tankarna och funderingarna.
 
Just nu känner jag dock att tiden går så himla fort 2 månader 9 veckor har bara sprungit förbi det gäller verkligen att ta vara på tiden med dom små livet för rätt var det är så är dom stora. 
även om jag längar tills hon blir lite äldre och kan börja utforska saker runt omkring henne och upptäcka världen. Igår hade jag henne i babygymmet och blev så glad när jag såg hur hon faktiskt låg och kämpade för att slå till leksakerna och lyckades och även hur glad och nöjd hon blev av att lyckas också min duktiga flicka 
 
Nu har hon även vuxit ur sina prematur kläder och har numer storlek 50 min stora flicka här är en bild när hon har sina "stora "kläder på sig =)

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0