Vecka 22!

Idag har jag verkligen inte fått mycket gjort fick inte tid till vc förns imorgon bitti så blev ingen promenad ner till centrum heller. Så just nu sitter jag och kollar på fotboll på tv'n gef-AIK och vi leder efter ett sjukt snabbt mål!
Väntar även in min kebabtallrik som ska komma när som helst.

Idag har jag även gått 21 fulla veckor i graviditeten v (22) och jag har den senaste veckan känt små buffar från bebis men idag kände jag först 2-3  st ordentliga buffar och sen en riktig kick som syntes utanpå magen oxå helt underbart! men nu på kvällen så är det lugnt hon vill inte visa upp sig för sin far utan röjer när han är på jobbet istället.

Barnet

Ögonlocken täcker hela ögat. Barnet är känsligt för beröring och flyttar sig om du buffar på det. Naglarna har vuxit ut och täcker fingertoppen.

Lungblåsorna utvecklas men är vattenfyllda hela tiden i magen. Vätskan pressas ut vid födseln.

Vikt 510 gram.

Mamma

Hormonerna som förändras i din kropp kan göra så att tandköttet svullnar upp och att du har lättare att få karies. Kom ihåg att sköta din tandhygien ordentligt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0